Pages

Friday, March 4, 2011

i made myself unperfect.


sape kata ******* is totally worst? kadang kala waktu ******* gives us our own space.. and time to think back.. to reflect what we have done in this last 20 years. banyak mana yg sia-sia dah kita buat... banyak mana benda yg tak patut dah kita patutkan.. sedekat mana kita dengan mati.. sedekat mana kita dengan neraka.. err i mean.. aku.

kenapa? waktu lain tak boleh muhasabah dirikah?
bukan tak boleh.. tapi jarang.. sebab waktu lain byk benda nk kena buat dalam satu masa tu. nk kena fikir.. konon lah. masa beresaimen takkan terfikir benda2 pasal mati ni dah.. kn? masa maen bola lagi la tak.. masa semayang? semayang tu mmg dah wajib kan.. tu pn ad jgk yg lagho termasuklah aku.. tapi takkan masa buat benda wajib je nk ingat Tuhan.. masa buat benda tak wajib, taknak ingat?

tapi masa *******.. it just me. alone. tak melibatkan orang lain pn.. ad privasi. bley rasa ketenangan tu tanpa ada gangguan. yelahh sape nk dtg share 'bau perfume' semerbak ni kan.. masa ni cerita-cerita silam datang menyesakkan dada.. daripada sini lah ada kekuatan tu.. muncul kesedaran nak berubah.. aku nak mencari mardhatillah. tinggalkan benda-benda dunia yg dah jadi darah daging.. dan benda dunia yang paling last akan aku tinggal.. sahabat yg meracun diri ni. tu janji aku.

ini kisah aku. ini rasa aku. org lain? aku tahu mereka tak sebulu. aku tahu ada mereka meludah kisah hidup aku. tapi mereka bukan Tuhan aku. pepatah ad cakap, meludah ke langit jatuh ke muka sendiri. p/s: dont look for the semantic.. aku just nk cakap pasal meludah je.. heh.


i aint nice. i just being nice.



0 comments:

Followers

± Kata Menoda Bahasa ±