Pages

Friday, June 17, 2011

isteri taat : suami setia


apa nak jadi dengan dunia sekarang ? macam-macam isu timbul.. yang latest, penubuhan Kelab Isteri Taat yang mencetuskan kontroversi.. hangat~~


"isteri ibarat pelacur, minda perempuan Melayu masih belum terbuka ? "
apa semua ni ? apa nak jadi dengan masyarakat sekarang..

kita kena ingat.. perkahwinan tu bukan sekadar seks semata-mata.. perkahwinan seperti ini seumpama mendirikan sebuah jamban, hanya ada tempat untuk melampiaskan nafsu semata, tetapi tiada tempat berlindung, berteduh.. manakala hakikat perkahwinan yang sebenarnya ibarat mendirikan sebuah rumah.. sempurna, lengkap sbagai suatu tempat berlindung, punya kelengkapan termasuklah jamban tadi..

baiti jannati ?
itu yang kita semua ingin, bukan ?

jadi.. berikutan isu kelab ini, tuntutan yang dapat dilihat hanyalah satu.. layanan 1st class daripada isteri untuk suami.. hhmm perlu ke cerita hal dalam kain sendiri kepada satu dunia ? perihal di ranjang kepada masyarakat umum ? ada dalam hadith, dosa besar tu mendedahkan hal di ranjang kepada orang lain.. benda ni boleh settle elok-elok bukan.. slow talk.. no need to be such drama queen.. ilmu di ranjang sama-sama boleh belajar, sama-sama boleh perbaiki apa yang kurang.. tak gitu ustaz ? susah-susah sangat donlod je haa ebook kamasutra apakebendaentah tu... hadtoi !!

tapi bila kita lihat dari satu sudut yang lain, maybe ada yang betulnya penubuhan kelab ini.. untuk isteri lebih taat kepada suami.. bukan pijak kepala suami, layan nak tak nak je.. cuma mungkin fokus kelab itu mestilah diubah, bukan setakat taat di ranjang semata-mata ala-ala pelacur 1st class seperti yang diwar-warkan.. mungkin taat dari segi kewajipan isteri terhadap suami, zahir dan batin.. tapi sang suami pun mestilah menunaikan tanggungjawab mereka jugak.. hak isteri zahir dan batin perlu dijaga .. penting tu.. :)

actually aku pn tak tahu sangat pasal benda2 ni.. and pasal kelab ni.. maybe ad pihak yg merasa jengkel baca ap yang aku tulis panjang2 ni.. maaf lah ! ini kesimpulan awal aku.. maybe explaination and pandangan daripada korang bakal mengubah persepsi aku ini.. mana tau kan one day ? heh


sila baca ini Kelab Taat Suami

atau intro yang ini www.akidazami.com





p/s : jangan takut bini, jangan queen control .. ^^


0 comments:

Followers

± Kata Menoda Bahasa ±