Pages

Wednesday, August 1, 2012

12 Ramadhan, 1st August


Alhamdulillah sudah masuk 12 Ramadhan, bulan yang penuh barakah. mudah-mudahan ibadah puasa kita diterima dan tidak menjadi sia-sia. insyaAllah. sudah hampir separuh bulan, apa khabar iman kita? apa khabar hati kita? masih leka? takpa, masih ada peluang dan ruang lagi untuk kita memperhebatkan amal kita dengan hari-hari Ramadhan yang masih bersisa. jangan lengahkan lagi. maut itu sangat hampir dengan kita, bukan? :)

Alhamdulillah.. kita antara golongan yang terpilih, golongan yang diberi rahmat dan rezeki oleh Allah swt. tatkala banyak saudara kita yang diuji dengan kebuluran, diuji dengan peperangan, diuji dengan penghapusan etnik, kita di Malaysia ini masih murah rezekinya, masih lagi dalam jagaan Allah. jangan sesekali alpa. sesungguhnya ujian sewaktu senang itu lebih sukar dan mencabar berbanding ujian sewaktu dalam kesusahan. bila kita susah, bila kita sakit, mudah sahaja kita ingat Allah, kita mencari Allah. tapi bila dikurniakan kesenangan dan kegembiraan, ada di antara kita yang tersungkur dengan nikmat-nikmat ini. tidak semua yang mampu bersederhana, yang sentiasa menadah tangan mensyukuri nikmat pemberian Allah sewaktu senang. payah bukan? mudah-mudahan kita tidak tergolong dalam kelompok mereka yang mendustakan nikmat Allah. insyaAllah. :)

berbalik pada saudara kita yang sedang diuji dengan penderitaan dan keperitan, mari lah kita sama-sama menadah tangan, pohon agar mereka diberi kekuatan untuk menahan segala ujian, kekuatan untuk menentang musuh-musuh Islam, dan kekuatan untuk kembalikan syiar Islam. kita doa pada ya Rabb, agar musuh-musuh Islam dibinasakan. sesungguhnya, hanya kepada Dia kita sembah dan kita pohon pertolongan.
Alhamdulillah, di bumi Al-Falah ini, jemaah mengadakan solat hajat untuk saudara-saudara kita setiap kali usai solat Maghrib. moga-moga usaha ini, dan doa serta hajat yang dipohon dimakbulkan Allah swt.


"Barangsiapa yang berdoa kepadaKu, nesaya Aku perkenankan."



0 comments:

Followers

± Kata Menoda Bahasa ±